Ketterästi Kiinan markkinoille – WeChat yrityskäytössä

Ketterästi Kiinan markkinoille – WeChat yrityskäytössä

Mikä on WeChat ja miten sitä käytetään

Webinaarissa opit perusasiat seuraavista teemoista:

  • Kiinan sosiaalinen media nyt
  • Mikä WeChat on ja miten sitä käytetään
  • WeChat yrityskäytössä
  • kiinalaiset kohderyhmät ja niiden tavoittaminen WeChatin avulla.

Ketterästi Kiinan markkinoille sosiaalisen median avulla

Kiina on yksi suurimmista ja houkuttelevimmista markkina-alueista, mutta brändin, tuotteen tai palvelun vieminen Kiinan markkinoille kohtuullisilla investoinneilla on haastavaa. Tähän vaikuttavat mm. teknologia- ja kulttuurierot, kielimuuri, erilainen ostokäyttäytyminen sekä tiukka sääntely ja byrokratia.

Tehtävä ei kuitenkaan ole mahdoton: kiinalaisen sosiaalisen median avulla voit saada jalkasi oven väliin ja luoda ensimmäisen, tärkeän kontaktipisteen yrityksesi ja kohderyhmäsi välille.

WeChat on suosituin sosiaalisen median alusta Kiinassa. Sen 1.2 miljardia aktiivista käyttäjää viettävät WeChatissa keskimäärin 70 minuuttia päivässä. WeChat on laaja ekosysteemi, joka eroaa länsimaisista alustoista kuten Facebookista ja Twitteristä kattavammilla ominaisuuksillaan. WeChatin avulla pidetään yhteyttä ystäviin, verkostoidutaan, etsitään tietoa, shoppaillaan, pelataan pelejä ja hoidetaan päivittäisiä asioita, kuten maksetaan laskuja. WeChat tarjoaa yritykselle lukemattomia mahdollisuuksia olla vuorovaikutuksessa asiakkaiden kanssa.

Tässä käytännönläheisessä webinaarissa opit miten brändit ja yritykset voivat hyödyntää virallista WeChat-tiliä markkinoinnissa, brändikuvan kasvattamisessa ja asiakkaiden palvelemisessa asiakaspolun eri vaiheissa. Opit myös, kuinka oma henkilökohtainen WeChat-tili avataan ja kuinka virallinen WeChat-tili avataan yritykselle. Koulutuksessa perehdytään myös osallistujille tärkeisiin kohderyhmiin ja niiden tavoittamiseen WeChatin avulla.

Asiantuntijana Grace Zhang, Voodoo Lily

Grace Zhang on kiinalaisen sosiaalisen median asiantuntija, joka on työskennellyt kymmenen vuotta digitaalisen median ja markkinoinnin parissa Shanghaissa ja Helsingissä. Zhang on suunnitellut markkinointistrategioita ja toteuttanut kampanjoita eri toimialojen brändeille, kuten Uber, Lulu Lemon, TetraPack ja Harry Winston.

Tällä hetkellä Zhang työskentelee Suomessa Voodoo Lily Oy:ssa Kiinan sosiaalisen median ja markkinoinnin parissa. Zhang on myös erikoistunut web3-teknologioihin ja -markkinointiin.

Kohderyhmä

Webinaari on suunnattu kaikille Kiinan kaupasta ja sosiaalisesta mediasta kiinnostuneille.

Webinaarin sisältö

Kiinan sosiaalinen media nyt

  • Suosituimmat sosiaalisen median alustat Kiinassa
  • Somemarkkinointi Kiinassa

WeChat ja sen käyttö

  • Mikä on WeChat
  • Oman henkilökohtaisen WeChat-tilin avaaminen
  • Miten WeChatia käytetään

WeChat yrityskäytössä

  • Miten eri tavoin yritys voi hyödyntää WeChatia
  • Käytännön esimerkkejä
  • WeChat-tilin avaaminen yritykselle

Kiinalaiset kohderyhmät

Osallistumisohjeet

Kysy seuraavan webinaarisarjan ajankohdasta laittamalla sähköpostia osoitteeseen: valmennukset@ebafinland.fi.